dimecres, 10 de setembre del 2014

VÁZQUEZ MONTALBÁN

Estava preparant la barbacoa per a torrar unes xulles per a sopar amb uns amics. No tenia cap ventall --o mauranet, com déiem a Pedreguer-- i vaig tirar ma d'un llibre i, usant-lo com a ventall, vaig aconseguir reanimar les brases  "Creieu que els llibres no aprofiten per a res? Doncs ja heu vist que si " vaig dir, dirigint-me als comensals. Els meus amics van assentir, complaguts, de comprovar que els llibres si que aprofiten per a alguna cosa."Si hagueres llegit Vazquez Montalban sabries que aprofiten per alguna cosa més", va dir un d'ells. Jo vaig somriure, però la majoria no ho van entendre. Llàstima, no poden saber el que s'han perdut. No m'he atrevit mai a usar fulls de llibres com feia Pepe Carvalho, tot i que no es perdria res amb alguns dels llibres que conserve. Algun dia hauré de rellegir alguna de les seues novel·les, o fins i tot algun article de Sixto Cámara a Triunfo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada