diumenge, 24 de juny del 2012

Monestir de Benedictins a Kladruby



Durant el Festival Internacional de Folklore de Pilsen, vam tindre l'oportunitat de fer una visita guiada al monestir de Kladruby. Es tracta d'un monestir de benedictins construït al segle XII i que, com tants altres, ha estat objecte de reformes, ampliacions i restauracions durant els segles següents. Actualment és un museu. Destaca com a més monumental la sala on hi ha un conjunt d'escultures barroques fetes, segons em van dir, de fusta de cedre i recobertes de guix. Pel meu gust, però, les millors obres son alguns dels quadres a l'oli. Tanmateix, jo no faria aquesta entrada si no fora per un quadre, la primera cosa que vam veure en entrar, al qual el guia no li va donar cap importància i va passar de llarg. Jo, de seguida, vaig recordar l'amic Carles Mulet. Es tracta de la mare de Déu de la llet, una icona sobre la que Carles i jo compartim certa debilitat --cada sant té els seus devots!--   
A la nit, per un imperdonable i inexplicable error (potser és una maledicció, doncs no havia pagat les taxes per a fer fotos) vaig esborrar les que havia fet aquell dia. Per sort, l'amic Miquel Mata de Xàbia ha tingut l'amabilitat de passar-me la foto que publique. Gràcies, Miquel!

1 comentari: